پارکینگ مجتمع مسکونی

تجهیز و هوشمند سازی پارکینگ عمومی

یکی از مهم ترین بخش یک ساختمان پارکینگ آن است با گسترش آپارتمان‌ نشینی، ایجاد ساختمان‌ های چند طبقه با واحدهای متعدد و داشتن حداقل یک خودرو برای  ساکنین و کم‌ عرض بودن بسیاری از کوچه ‌ها و فرعی ها، داشتن  پارکینگ در ساختمان‌ ها و واحدهای مسکونی در شهرها و شهرهای برگ  به یک ضرورت تبدیل شده است. علت بیشتر کشمکشها و مشاجرات بین ساکنین نبود فضای پارک مناسب برای خودرو ها می باشد .
به همین منظور، بر اساس طرح تفصیلی، ساخت پارکینگ، هنگام احداث ساختمان‌ ها و آپارتمان ‌ها الزامی است. بنابراین قوانین و مقررات احداث پارکینگ در ساختمان از جمله ابعاد پارکینگ، طراحی پارکینگ، تاثیر پارکینگ در قیمت ملک، اندازه و ابعاد پارکینگ در ساختمان، خرید و اجاره پارکینگ در ساختمان، پارکینگ مزاحم و نظایر آن از جمله موضوعاتی است که هر شهروند امروزی باید درباره آن آگاهی داشته باشد.


پارکینگ مجتمع مسکونی


پارکینگ ها در ساختمانهای مسکونی  انواع مختلفی دارند  که بستگی به میزان دسترسی ، ابعاد و اندازه، تعداد وسایل نقلیه داخل پارکینگ، نوع قرار گرفتن خودروها، مواد استفاده شده در ساخت و غیره تقسیم بندی می شود که می تواند به پارکینگ همکف، پارکینگ زیرزمینی، پارکینگ پشت بام اشاره کرد .

پارکینگ همکف در آپارتمانهای مسکونی  ، اغلب به این صورت هست که هر واحد یک جای پارک مجزا دارد که با توجه به ماهیت و ابعاد پارکینگ، وسایل نقلیه پشت سرهم و اغلب کنار هم قرار می گیرند. در طراحی این نوع پارکینگ، باید فضای کافی برای جابه جایی خودرو و ورود و خروج آن فراهم شده باشد اما پارکینگ زیرزمینی معمولا در مکان هایی که فضای کافی وجود ندارد یا قیمت زمین بالاست، در طبقه زیرین قرار دارد  و بیشتر در آپارتمانهایی که تعداد واحد ها زیاد دارند مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین پارکینگ پشت بام که استفاده از آن بسیار محدود است، برای پارک وسایل نقلیه سبک مانند موتورسیکلت و دوچرخه کاربرد دارد. در این رابطه، ملاحظاتی مانند جابه جایی وسایل نقلیه، تامین ایمنی و مقاومت لازم سقف برای تحمل وزن وسیله نقلیه، صرف زمان و هزینه را باید در نظر داشت.

مهمترین دغدغه های مدیران و صاحبان خودرو در مورد پارکینگ های مسکونی   :

تناسب پارکینگ با تعداد واحدها در ساختمان

نرخ اجاره پارکینگ در مجتمع مسکونی

نحوه تقسیم پارکینگ در ساختمان

امکانات تعبیه شده در پارکینگ

امنیت خودروها در پارکینگ

استفاده از تجهیزات پارکینگ

استفاده از کارتهای اعتباری برای ورود و خروج خوردروها

استفاده از تجهیزات آتن برد بلند

کنترل تردد ورود و خروج خودروهای ساکنین

برای پایان دادن به تمام دغدغه های مدیران ساختمانهای مسکونی شرکت پردازنده پارس راهکارهای متفاوتی را ارائه می دهد ،از جمله استفاده از سیستم مدیریت پارکینگ (PMS) و هدایتگر پارکینگ (PGS)،استفاده از سیستم مبتنی بر پلاک خوان ،سیستم مبتنی بر RFID  

لذا پیشنهاد می گردد به طور کامل به تجربه شرکت دانش بنیان پردازنده پارس در تجهیز پارکینگ ساختمانهای مسکونی  اعتماد نماید.

سیستم های RFID به منظور سطح دسترسی بهتر و آسانتر ایجاد شده اند . از موارد استفاده از این سیستم ها بیشتر در زمینه کنترل تردد در سازمانها و پارکینگ های هوشمند است و باعث نظارت ومدیریت بهتر تردد می باشد . این سیستم ها بهترین روش های شناسایی اشیائ بر اساس امواج رادیوی می باشند  . سیستم های RFID در زمینه کنترل تردد میتوانند شامل موارد سخت افزاری مانند تگ ، آنتن ها و ریدر ها ، دستگاههای کنترل دسترسی و راهبند ها باشد .

 
عملکرد این سیستم با این شکل می باشد  که یک انتن برد بلند RFID یا همان ریدر UHF در جلوی ورودی پارکینگ نصب می شود که باید رو بروی خودرو در هنگام ورود باشد.سپس آنتن توسط کابل به یک دستگاه اکسس کنترل یا کنترل تردد متصل می شود،کارتخوان نیز با کابل به راهبند یا هر نوع درب اتوماتیک دیگری متصل می شود.
با نزدیک شدن خودرو به پارکینگ لیبل را که معمولا پشت آینه خودرو و روی شیشه چسبانده می شود را خوانده و اطلاعات را به کارتخوان میدهد،حال اگر این کد قبلا به کارتخوان معرفی شده باشد رله داخل کارتخوان فرمان باز شدن را به راهبند می دهد و مسیر باز می شود.مسیر خروجی پارکینگ هم به همین طریق با یک آنتن و کارتخوان دیگر عمل میکند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

Error: Contact form not found.

×