هوشمند سازی پارکینگ

تجهیز و هوشمند سازی پارکینگ عمومی

پارکینگهای عمومی یکی از مهمترین زیر ساختهای  شهری به حساب می یاد و کمبود ها آن مشکلات زیادی برای شهروندان ایجاد می کند. اتلاف وقت شهروندان جهت پیدا کردن فضای پارک، اشغال و کاهش ظرفیت فضای معابر، کاهش سرعت عبور و مرور و افزایش ترافیک، ایجاد درگیری و نزاع میان افراد برای پارک خودرو از مهمترین مشکلات نبود فضای پارک کافی در شهر است . درشهرهای داخلی  به دلیل نبود پارکینگهای عمومی کافی، شهروندان به ناچار از فضاهای پارک خودرو در حاشیه خیابان استفاده میکنند و این امر به خصوص در خیابانهای پر رفت و آمد شهر و در نزدیکی مراکز تجاری و اداری سبب ایجاد ترافیک و بروز مشکلات متعدد میگردد . چندین درصد از ترافیک خیابانهای پر تردد شهری، ناشی از کمبود فضای پارک و حرکت آهسته و توقفهای متوالی خودروها در خیابان ها به منظور پیدا کردن جای پارک می باشد .


 پارکینگ-عمومی



عوامل زیادی  ممکن است سبب عدم توسعه پارکینگهای عمومی در شهر های داخلی باشد. شناسایی این موارد به مدیران شهری کمک میکند که بتوانند برای مقابله و برطرف کردن این مشکلات  بهتر برنامه ریزی نمایند،راهکارهای بهینه جهت خارج شدن از این مشکل وجود دارد  و در نهایت مشارکت سرمایه گذاران را در ساخت پارکینگهای عمومی افزایش دهند.

راهکار:

عمده راهکارهای انجام شده در خصوص پارکینگهای عمومی در شهرهای داخلی مربوط به نحوه مکان یابی و تجهیزات بهینه پارکینگ می باشد که اگر مکان وتجهیزات مدرنی برای پارکینگ استفاده نشود مردم تمایلی برای استفاده از پارکینگ را دیگر ندارند در نتیجه همچنان مشکلات ترافیک و مشکلات جانبی باقی می ماند،همچنین به نظر مردم مهمترین راهکار برای حل مشکل پارکینگ افزایش تعداد پارکینگهای عمومی می باشد .

مهمترین دغدغه های مدیران و صاحبان خودرو در مورد پارکینگ های عمومی  :

کاهش زمان دسترسی به پارکینگ

نوع پارکینگ و فاصله پارکینگ تا مقصد

هزینه استفاده از پارکینگ

امکانات تعبیه شده در پارکینگ

تلف شدن وقت صاحبان خودرو برای پارک خودرو

نرخ اجاره بالای پارکینگ از طرف شهرداری در مقایسه با هزینه دریافتی از رانندگان

شرایط تعیین و پرداخت هزینه پارک خودرو

تجهیزاتی لازم برای کاهش ترافیک در ورودی و خروجی پارکینگ

تاثیر افزایش قیمت بر کاهش جلب صاحبان خودرو

بابت حل این مشکلات و برخورداری از یک فضای پارک مطمئن و پایدار می توانید از تجهیزات شرکت پردازنده پارس بهره مند شوید جهت دریافت اطلاعت بیشتر با استفاده از لینک زیر با تمامی تجهیزات آن آشنا شوید.

هوشمند سازی پارکینگ :

Parking Management System




تجهیز پارکینگ هوشمند :

Parking Guidance System




 

مدیریت بر پارکینگها را می­توان به دو بخش  تقسیم کرد:

مدیریت داخلی پارکینگ

مدیریت خارجی پارکینگ

در مدیریت داخلی پارکینگ به موضوعات امنیت، هزینه مناسب، نظارت صحیح، شکل ظاهری، مدیریت ورودی و خروجی پارکینگ و … . مدیریت داخلی در پارکینگ باید شرایط مطلوب جهت رفاه صاحبان خودرو را فراهم و در صورت عدم برنامه ریزی مناسب در این زمینه مشکلات و مسائلی بوجود می آید که باعث ناراضایتی مراجعین پارکینگها می­شود و این نشان از ضعف مدیریت داخلی پارکینگ دارد.

در مدیریت خارجی پارکینگ به مواردی از قبیل هماهنگی سازمانهای از قبیل شهرداری، سازمان حمل و نقل و ترافیک، نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی و می باشد .

 

مزایای سیستم مدیریت داخلی  پارکینگ:

افزایش امنیت و بهره وری با ثبت ترددها

کاهش هزینه ها د ربکارگیری نیروی انسانی

گزارشات مالی

گزارشات جزیی از ورود و خروج خودروها

کاهش خطای انسانی در کنترل و ثبت ترددها

 قابلیت افزایش سرعت ورود و خروج در پارکینگ

قابلیت نمایش تعداد خودرو های وارد شونده و خارج شونده در هر لحظه

قابلیت محاسبه ی مدت زمان پارک هر ماشین و نمایش آن در اتاق کنترل

نمایش تعداد فضای خالی و پر جای پارک

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 5]

Error: Contact form not found.

×