نرم افزار پلاک خوان

نرم افزار پلاک خوان



نرم افزار پلاک خوان ، مهمترین بخش یک سامانه تشخیص پلاک پارکینگ و یا به نوعی قلب یک سیستم مدیریتی پارکینگ می باشد که می بایست علاوه بر مدیریت نرم افزاری ورود و خروج و همچنینی دیگر موارد نرم افزاری می بایست قابلیت کنترل تمامی تجهیزات پارکینگ هوشمند را نیز عهده دار باشد.

نرم افزار پلاک خوان به چه شکل کار میکند؟


هنگامی که وسیله نقلیه در مقابل دوربین پلاک خوان قرار می گیرد، پلاک خودرو ثبت شده و به همراه یک قطعه عکس بلافاصله در پایگاه داده SQL Server که در سرور مرکزی پارکینگ قرار میگیرد و ثبت میشود. لذا در هر زمانی که نیاز باشد امکان رهگیری و بازیابی اطلاعات خودرو ، با روش های مختلفی قابل گزارشگیری می باشد. حفاظت و امنیت پارکینگ می توانند وسیله نقلیه را رهگیری و بررسی کنند ، سابقه ای برای تمامی تردد های از طریق نرم افزار پلاک خوان ذخیره می شود ، استفاده از پلاک خوان )ANPR( به این روش در کشف بسیاری از تخلفات از جمله ردیابی خودرو ، جلوگیری از سرقت خودرو ، حفظ امنیت وجرایم بزرگ و سازمان یافته مهم است.


امکانات نرم افزار محاسبات و کنترل تردد پارکینگ
امکانات نرم افزار تشخیص پلاک خودرو
امکانات نرم افزار محدود جهت استفاده اپراتور ها
امکانات نرم افزار تحت وب

سیستم تشخیص پلاک، چرا به تشخیص پلاک نیاز داریم ؟


از فناوری تشخیص پلاک (ANPR) برای کمک به کشف ، جلوگیری و برهم زدن جرم و جنایت در سطح محلی ، نیرو ، منطقه ای و ملی ، از جمله مقابله با مجرمان مسافر ، گروه های جرایم سازمان یافته و تروریست ها استفاده می شود. پلاک خوان خطوط تحقیق و شواهد در تحقیقات مربوط به جرم را ارائه می دهد. در نتیجه استفاده از سیستم پلاک خوان میتواند کمک شایانی به حفظ امنیت داخل پارکینگ ایفا کند و استفاده از آن امری ضروری در پارکینگ های طبقاتی با ضریب امنیتی بالا می باشد.


امکانات نرم افزار محاسبات و کنترل تردد


امکان کارکرد نرم افزار تحت شبکه به صورت Client و Server استفاده از بانک اطلاعاتی ACCESS ، SQL SERVER ، ORACLE امکان تعریف کاربران سیستم و محدوده دسترسی برای هر کاربر. امکان ثبت عکس خودرو در هنگام ورود و خروج و نگه داری در بانک اطلاعاتی. امکان نمایش عکس زمان ورود (خودرو ، راننده ، پلاک) در هنگام خروج در نرم افزار جهت کنترل بهتر اپراتور امکان نمایش ظرفیت خالی پارکینگ ، تعداد خودروهای ورودی و تعداد خودرو های خارج شده در نرم افزار امکان تعریف اطلاعات پارکینگ از جمله تعداد طبقات و ظرفیت پارکینگ . امکان تعریف و مدیریت همزمان چند پارکینگ مختلف. قابلیت کنترل و مدیریت همزمان چندین درب ورودی و خروجی امکان گروه بندی جهت اعمال قیمت های مختلف . قابلیت تعریف زمان و مبلغ ورودی برای هر گروه . قابلیت تعریف سقف مبلغ روزانه برای زمان معین . امکان محاسبه مبلغ به صورت ساعتی ، روزانه و شبانه. امکان تنظیم تخفیف برای هر گروه امکان رند کردن مبلغ پارکینگ بصورت اتوماتیک امکان تعریف قراردادهای مختلف با محدودیت های تاریخ ، روزهای هفته ، ساعات مختلف و تعداد بار ورود مجاز در هر روز امکان تعریف چند پلاک خودرو برای یک شخص امکان کارکرد سیستم بصورت اعتباری امکان فعال یا غیر فعال کردن یک کارت و یا یک پلاک امکان ثبت خودرو های ممنوعه و اعلام آلارم جهت جلوگیری از ورود مجدد آنها امکان باز کردن راهبند توسط نرم افزار و ثبت کاربر و زمان آن در بانک اطلاعاتی امکان ثبت پلاک ، مدل و رنگ خوردو در هنگام ورود امکان ثبت اطلاعات خودرو برحسب شماره کارت ، شماره پرسنلی ، نام و نام خانوادگی ، شماره پلاک ، شماره شاسی و گروه امکان تهیه نسخه پشتیبان بصورت خودکار و توسط اپراتور امکان تعریف شیفت برای هر اپراتور و گزارش کارکرد هر اپراتور در هر شیفت امکان گزارش گیری براساس تمامی آیتمهای ورودی اعم از تاریخ و ساعت، اطلاعات خودرو، اطلاعات اپراتور، اطلاعات پارکینگ و … تهیه گزارش جزئیات ورود و خروج خودرو بصورت روازنه و براساس تاریخ و براساس هر خودرو گزارش کارکرد مالی بر اساس هر اپراتور سیستم گزارش مالی کل کارکرد سیستم براساس تاریخ گزارش کلی ورود و خروج خودروها بر اساس تاریخ و ساعت گزارش خودرو های خارج نشده در روز گزارش خودرو های خارج نشده در مدت زمان معین تهیه نمودارهای مختلف مدیریتی براساس تاریخ بصورت میله ای و خطی و براساس روز نسبت به ساعت ورود و خروج (امکان نمایش پیک زمانی تردد) تهیه نمودارهای ماهیانه و سالیانه مالی پارکینگ امکان ورود شماره پلاک خودروهای خاص و اعلام آلارم در صورت ورود و یا خروج از پارکینگ و ارسال پیامک به مدیران پارکینگ و اشخاص مرتبط ارائه خدمات ویژه به مشتریان دائمی از طریق ثبت مشخصات مشتری و خودرو در سیستم امکان ثبت و نمایش تصویر خودرو به هنگام ورود (جهت ثبت) و خروج (جهت تطبیق)


امکانات نرم افزار تشخیص پلاک خودرو

امکان دریافت عکس از دوربین های رنگی و سیاه و سفید و IR تحت شبکه تشخیص محل پلاک در عکس امکان تشخیص چندین پلاک در یک عکس امکان تشخیص تمامی اعداد و حروف پلاک و شناسایی منطقه پلاک صادر شده امکان تشخیص تمامی پلاک های موجود در کشور امکان ارتباط با بانک اطلاعاتی سیستم پارکینگ جهت کنترل تردد خودروهای تعریف شده امکان ارسال اطلاعات خودروهای ممنوعه در بانک اطلاعاتی سیستم از طریق شبکه، GPRS ، SMS و MMS امکان تشخیص پلاک از فیلم زنده در دوربین های تحت شبکه و DVR سرعت بسیار بالا در تشخیص پلاک (کمتر از 200 میلی ثانیه) دقت بالا و امکان تشخیص چندین پلاک در یک عکس


امکانات نرم افزار محدود جهت استفاده اپراتور :


این نرم افزار ، نرم افزاری محدود جهت استفاده اپراتور می باشد که توسط آن اپراتور فقط قادر خواهد بود اطلاعاتی از قبیل خودرو های ورودی و خروجی , عکس خودرو ها , مبلغ محاسبه شده پارکینگ و سایر اطلاعات اپراتوری را دریافت نماید و مجاز به دسترسی به بخش های اصلی سیستم و مشاهده آنها نخواهد بود. این قابلیت منجر به بالا رفتن امنیت و جلوگیری از سوءاستفاده از سیستم می گردد. امکانات نرم افزار تحت وب


امکان رزرو مکان جهت پارک با استفاده از اینترنت قابلیت اتصال به سیستم بانکی جهت پرداخت وجه پارکینگ قابلیت نمایش وضعیت پارکینگ اعم از ظرفیت و تعرفه بصورت اینترنتی قابلیت تعریف چند پارکینگ و رزرو جای پارک در پارکینگ های خاص قابلیت اتصال به سیستم پیام کوتاه جهت ارسال شماره رزرو و سایر اطلاعات امکان رزرو مکان جهت پارک با استفاده از SMS


امنیت در نرم افزار پلاک خوان :


نرم افزار پلاک خوان یک عامل شناسایی قدرتمند برای ایجاد امنیت و کنترل تردد خودرو می باشد ، این سیستم صرفا میتواند دارای مشکلاتی نیز باشد که از جمله آنها میتوانیم به این نکته اشاره کنیم که در صورتی که یک پلاک ساختگی پرینت گرفته شود میتواند این سیستم را دچار چالش نماید ، لذا بهترین راهکار ایجاد یک عامل دوم در کنار دوربین های پلاک خوانی می باشد و آن عامل کارت هوشمند است که تلفیق آن با سیستم پلاک خوان ضریب امنیتی آن را به صورت فوق العاده افزایش میدهد. لذا استفاده از 2 عامل در ورودی و خروجی توصیه می شود.

سایر نرم افزار های سیستم مدیریت پارکینگ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 20 میانگین: 5]

Error: Contact form not found.

×