سیستم تشخیص خودکار شماره پلاک

(ANPR(Automatic Number Plate Recognition

سیستم تشخیص خودکار شماره پلاک ANPR یک سیستم شبکه ای است که به طور قابل اعتماد پلاک ها را با سرعت حداکثر 100 مایل در ساعت با دقت 95-98٪ ، در تاریکی و با تابش خیره کننده چراغ های جلو خودرو می خواند. با ورود هر وسیله نقلیه در پایگاه داده سیستم ، می توانید تعداد نامحدودی از خطوط ترافیکی را کنترل کنید.

تشخیص خودکار شماره پلاک (ANPR) سیستمی کاملاً دقیق است که قادر به خواندن پلاک های وسایل نقلیه بدون دخالت انسان از طریق استفاده از تصویربرداری با سرعت بالا با پشتیبانی از نور ، تشخیص شخصیت ها در تصاویر ارائه شده ، تأیید توالی کاراکترهای موجود در آن است. پلاک خودرو ، تشخیص شخصیت برای تبدیل تصویر به متن ؛ بنابراین در پایان با مجموعه ای از فراداده که تصویری حاوی پلاک خودرو و متن رمزگشایی شده مربوط به آن پلاک را مشخص می کند.

بنابراین ANPR فناوری زیربنایی است که برای یافتن پلاک خودرو یا پلاک خودرو استفاده می شود و به نوبه خود ، این اطلاعات را به مرحله بعدی پردازش رایانه می رساند که از طریق آن می توان اطلاعات را تفسیر ، ذخیره یا مطابقت داد تا یک برنامه مبتنی بر ANPR ایجاد کند. بیشتر افراد جامعه آگاه خواهند بود که ANPR توسط بسیاری از نیروهای پلیس برای ردیابی رفتار مجرمانه مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین در بسیاری از بزرگراه های به عنوان روشی برای تشخیص سرعت از طریق محاسبه سرعت متوسط ​​مشاهده می شود. با این حال ، ANPR به روش های مختلف دیگری برای حمایت از امنیت و ایمنی عموم مردم و همچنین پشتیبانی از کارایی در نحوه تعامل ما با حمل و نقل و زیرساخت های مبتنی بر وسیله نقلیه مورد استفاده قرار می گیرد.

چرا ما از ANPR استفاده می کنیم؟

 از فناوری تشخیص خودکار شماره پلاک (ANPR) برای کمک به کشف ، جلوگیری و برهم زدن جرم و جنایت در سطح محلی ، نیرو ، منطقه ای و ملی ، از جمله مقابله با مجرمان مسافر ، گروه های جرایم سازمان یافته و تروریست ها استفاده می شود. ANPR خطوط تحقیق و شواهد در تحقیقات مربوط به جرم را ارائه می دهد


ANPR چگونه کار می کند ؟

هنگامی که وسیله نقلیه از دوربین ANPR عبور می کند ، شماره ثبت آن خوانده شده و فوراً در برابر سوابق پایگاه داده وسایل نقلیه مورد علاقه بررسی می شود. افسران پلیس می توانند وسیله نقلیه را رهگیری و متوقف کنند ، آن را از نظر شواهد بررسی کنند و در صورت لزوم دستگیر شوند. سابقه ای برای همه وسایل نقلیه عبوری از طریق دوربین ذخیره می شود ، از جمله مواردی که برای وسایل نقلیه شناخته شده نیستند که در زمان قرائت مورد توجه قرار نگرفته اند و در شرایط مناسب ممکن است برای اهداف تحقیق به آنها دسترسی پیدا شود. استفاده از ANPR به این روش در کشف بسیاری از تخلفات از جمله مکان یابی وسایل نقلیه مسروقه ، رسیدگی به استفاده از خودروهای بدون بیمه و حل موارد تروریسم ، جرایم بزرگ و سازمان یافته مهم است. همچنین اجازه می دهد تا توجه افسران به وسایل نقلیه متخلف جلب شود در حالی که به رانندگان مطیع قانون اجازه می دهد بدون مشکل کار خود را انجام دهند.

موارد استفاده از ANPR :

  • مدیریت هوشمند پارکینگ
  • تجزیه و تحلیل زمان سفر
  • مدیریت ترافیک
  • خرده فروشی پارک امنیت
  • باسکول
  • اجرای خط اتوبوس
  • سیستم های حمل و نقل هوشمند

 پارکینگ هوشمند ، کارت خوان و کارت هوشمند ، RFID ، دستگاه صدور قبض پارکینگ ، پلاک خوان ، نرم افزار جامع اتوماسیون پارکینگ  ،نرم افزار جامع شهربازی  

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

Error: Contact form not found.

×