پارکینگ هوشمند مکانیزه در مقابله با ویروس کرونا چه تاثیری میتواند داشته باشد ؟

پارکینگ غیر مکانیزه قطعا نیاز به اپراتور برای مدیریت ورود و خروج دارد و عملکرد آن با قبض های کاغذی ، خودکار و اسکناس کنترل می شود ، که از برجسته ترین ضعف های این چنین سیستم میتوان به اپراتور محور بودن ، استفاده از اسکناس و پول نقد، تماس و برخورد با اپراتور و استفاده از پز سیار، اتلاف زمان در یافتن محل پارک خودرو و همچنین عملیات پرداخت، امنیت پایین ، خطای انسانی و … اشاره نمود ، لذا با توجه به شرایط حال حاضر جامعه و ویروس کرونا استفاده از این سیستم ها توصیه نمی شود .

نحوه تاثیرگذاری یک پارکینگ هوشمند مکانیزه در کاهش مراودات انسانی :

قطعا اولین و اصلی ترین عملکردی که از یک پارکینگ مکانیزه انتظار میرود حذف اپراتور در اکثر بخش های یک پارکینگ می باشد لذا با قرارگیری ادوات سخت افزاری و نرم افزار های وابسته در محل مناسب میتوان مراودات انسانی را به حداقل رساند و اپراتور محور بودن پارکینگ های بزرگ را نیز به یک سیستم هوشمند با عملکرد مناسب واگذار کرد.

راه حل :

یکی از بهترین راه کارهایی که در این روز های کرونایی میتواند در پارکینگ های هوشمند مورد استفاده قرار بگیرد استفاده از اپلیکیشن های موبایلی می باشد که عملکرد آن ها به گونه ای برنامه ریزی شده است که نیازی به هیچ برخورد و مراوده انسانی ندارد.

نحوه عملکرد :

نحوه عملکرد آن به این ترتیب می باشد که ابتدا با نصب اپلیکیشن به بخش مربوط به پارکینگ مراجعه و سپس بعد از ورود و ثبت پلاک خود تمامی پارکینگ های زیر مجموعه اطراف خود را مشاهده کرده و میتوانید  نزدیکترین را از میان آنها برگزینید ،حال بعد از ورود به پارکینگ و انجام عملیات تشخیص پلاک ، سیستم هوشمند پارکینگ شما را شناسایی کرده و ثبت اطلاعات به طور اتوماتیک انجام می شود.

در هنگام خروج میتوانید عملیات پرداخت را به کمک اپراتور با دستگاه پرتابل پارکینگ و یا کیوسک های پرداخت وجه انجام دهید. ولی بهترین راهکار در این روزها رعایت فاصله گذاری اجتماعی می باشد و کاهش مراودات می بشاد، لذا برای احترام به این موضوع و مراقبت از سلامتی خود و دیگران میتوانیم با شارژ کیف پول مجازی در اپلیکیشن های پارکینگ پرداخت وجه پارکینگ را با تلفن همراه خود انجام دهیم و مراودات را به حداقل برسانیم .

 پارکینگ هوشمند ، کارت خوان و کارت هوشمند ، RFID ، دستگاه صدور قبض پارکینگ ، پلاک خوان ، نرم افزار جامع اتوماسیون پارکینگ  ،نرم افزار جامع اتوماسیون پارکینگ شهربازی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

Error: Contact form not found.

×