تاثیر هوشمند سازی در روند عملکرد پارکینگ های طبقاتی چگونه است ؟

تاثیر هوشمند سازی در روند عملکرد پارکینگ های طبقاتی چگونه است ؟

در حال حاضر با توجه به افزایش تردد در شهرهای بزرگ، پیدا کردن محل مناسب جهت پارک خودرو از مشکلات عمده شهری به شمار می آید از این رو نیاز به وجود پارکینگهای طبقاتی و عمومی روز به روز بیشتر احساس می گردد و امر مدیریت فضای پارکینگ های طبقاتی ، پارکینگ های عمومی ، پارکینکهای مراکر تجاری و اداری و تفریحی و همچنین استفاده حداکثری و بهینه از فضای موجود پارکینگ ها اهمیت ویژه ای یافته است . لذا در این خصوص می بایست بهترین راه حل جهت استفاده ی هر چه کارآمد تر از فضای پارکینگ های شهری ارائه شود .

در این راستا جمع آوری اطلاعات و بهینه سازی مدیریت پارکینگ و همچنین ارائه دسترسی سریع تر،راحت تر ،ایمن تر و اثر بخش تر و همچنین جلوگیری از اتلاف زمان و حفاظت از محیط زیست اتوماسیون پارکینگ با هدایت خودکار وسایل نقلیه به پارکینگ، با کاهش هزینه های مدیریت و حل مشکل پیدا کردن فضای خالی راه حلی مناسب برای اتلاف انرژی می باشد .

عمده مشکلاتی که در حال حاضر با آن ها رو به رو هستیم عبارت است از:

  • عدم اطلاع از فضاهای خالی و کنترل آنها که در حال حاضر نیازمند تعداد بالای نیرو در مجموعه می باشد و یا به عهده ی راننده قرار میگیرد.
  • خودرو بعد از ورود به یک مجموعه ی بزرگ دچار سردرگمی و یافتن جای پارکی می گردد که در صورت لزوم بهترین دسترسی را برای خروج داشته باشد لذا در همین حین باعث ایجاد ترافیک در داخل پارکینگ به دلیل هدایت نشدن سریع و هوشمند می گردد.
  • پارکینگ ها ی بزرگ به تعداد زیادی نیروی کار جهت هدایت برای ورود و خروج خودرو ها نیاز دارند که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشد .
  • عدم اطلاع دقیق از حجم واقعی ترافیک در زمان و مکان پر تردد پارکینگ.

روند کار پارکینگ هوشمند :

به صورت کلی در سیستم هدایتگر پارکینگ که مختص راهنمایی و نمایش جاهای پر و خالی جهت پارک خودرو در پارکینگ می باشد ، اطلاعات به صورت آنلاین و لحظه ای از کل مجموعه ی  پارکینگ و از طریق سنسور های آلتراسونیک که در بالای هر جای پارک نصب شده اند ارسال می گردد. به اینصورت که اطلاعات  خالی یا پر بودن محل پارک خودرو ها به صورت آنلاین در حال ارسال به کنترلر مرکزی و نمایش آن در نمایشگر های هدایتکر می باشد و این امکان را به  پردازشگر اصلی  می دهد که بعد از پردازش داده ها ،اطلاعات هر فضا را به نمایشگر مختص آن فضا ارسال کند، وهدایت خودرو را با استفاده از این اطلاعات انجام دهد. همچنین این اطلاعات در سرور و  نرم افزار نیز ذخیره و قابل بازیابی می باشد و عوامل مدیریتی پارکینگ می توانند به صورت لحظه ای از وضعیت تردد ها و فضا های خالی پارکینگ مطلع باشند.

پارکینگ هوشمند ، دستگاه صف شکن بانکی ، RFID ، دستگاه صدور قبض پارکینگ ، پلاک خوان ، نرم افزار جامع اتوماسیون پارکینگ  ،نرم افزار جامع شهربازی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

Error: Contact form not found.

×