سامانه مدیریت پارکینگ مبتنی بر RFID 

rfid-banner

سامانه پارکینگ مبتنی بر RFID

سامانه پارکینگ مبتنی بر RFID  با توجه به کاربرد های زیاد سیستم های RFID  در زندگی روزمره بشر و به روز بودن و سهولت در استفاده از این فن آوری می توان از سیستم های RFID در پارکینگ ها به تفکیک برد بلند و کوتاه استفاده نمود.

مقایسه سیستم پلاک خوان و انتن RFID

در سیستمهای پلاک خوان شناسایی خودرو ها بر اساس پلاک خودرو بوده و این امر خود باعث افزایش درصد خطا سیستممی شود. چرا که اگر پلاک خودرو مخدوش و یا کثیف باشد و همچنین به دلیل متکی بودن به دوربین های مداربسته اگر دوربین نتواند عکس با کیفیتی به نرم افزار ارسال کند امکان تشخیص پلاک نیست و یا با خطا پلاک را ثبت می نماید که این امر خود باعث اختلال در روند ورود و خروج می شود.خصوصا در فصل سرما که پلاک خودرو ها به دلیل بارش برف و آب گرفتی عموما کثیف یا گلی هستند. بر خلاف سیستم پلاک خوان ریدر برد بلند RFID بدون هیچگونه مشکلی روند ورود و خروج خودرو ها به داخل پارکینگ را کنترل می نمایند.

مزایای پارکینگ هوشمند به وسیله آنتن  RFID

  • عدم نیاز پیاده شدن راننده از خودرو
  • شناسایی خودرو از راه دور و عدم انتظار جهت باز یا بسته شدن درب
  • عدم نیاز به ریموت کنترل پارکینگ
  • باز شدن درب جهت خودروهای مجاز و دارای مجوز دارای تگ ( Tag)
  • فعال یا غیر فعال نمودن تگ خودرو از طریق دستگاه کنترلر

سیستم های برد بلند UHF:

شاید به کرات دیده باشید که راهبندهای ورودی پارکینگ ها با نزدیک شدن تعدادی خودروی خاص به صورت اتوماتیک بالا رفته و بعد از عبور خودرو مجددا بسته می شوند. در این نوع سیستم ها از آنتن برد بلند UHF استفاده شده است. UHF در واقع یک نوع طیف موج مغناطیسی بوده که از یک وسیله ی مغناطیسی همچون کارت، تگ مغناطیسی، لیبل های مغناطیسی و یا سایر وسایل مغناطیسی، فرکانسی با یک طیف موج خاص دریافت کرده و یک عمل خاص که از قبل برای آن تعریف شده است را انجام می دهد. اطراف ما پر از موج های مغناطیسی می باشد که هیچ کدام برای بدن انسان و سایر موجودات مضر نیست و میتوان گفت طیف موج آنتن UHF نیز از این قاعده مستثنی نیست. آنتن برد بلند UHF با طیفی موجی در حدود 40MGH کار میکند. این نوع سیستم کاربرد فراوانی درحوزه سیستم های کنترل تردد دارد که یک نمونه آن سیستم های ورود به پارکینگ اتوماتیک است.

کاربرد سیستم های UHF :

بیشترین کاربرد این سیستم های UHF در اتوماسیون پارکینگ جهت منازل ، مجتمع های مسکونی ، اداری و بیمارستان ها و ... می باشد.

سیستم های برد کوتاه:

از این سیستم ها با کاربری مدیریت پارکینگ استفاده ی زیادی شده است و می توان جهت کنترل ورود و خروج و مدت زمان حضور و توقف خودرو ها ی داخل پارکینگ از این سیستم ها استفاده نمود.به نحوی که در هنگام ورود کارتی به مراجعه کننده تحویل داده می شود که حاوی اطلاعات خودرو و مدت زمان حضور و ... می باشد و  در هنگام خروج با استفاده از همین کارت مبلغ پارکینگ برای آن افراد محاسبه می شود.

سایر سیستم های مدیریت هوشمند پارکینگ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

Error: Contact form not found.

×